Saltatu nabigazioa

Zer da paisaia?

Gure abiapuntua irudimenezkoa da oraingoz, baina gure esku dago erabakitzea errealitate bihurtu nahi ote dugun proposatzen zaizkigun zereginak eta jarduerak amaitzean. Imajinatu dezagun tarte batez gure ikastetxea kokatuta dagoen tokiko udalak udalerriko paisaiei buruzko poster batzuk egiteko eskatu digula, erakusketa bat egiteko. Poster horiek prestatzea izango da gure azken xedea, eta xede horretara iristeko paisaia irakurtzeko betaurrekoak jarriko ditugu, eta arreta handiz behatuko dugu. Has gaitezen paisaia zehazki zer den argitzen.

1. Ideia-zaparrada: Zer da guretzat paisaia?

Paisaiari buruz ditugun aurreneko ideiak biltzetik hasiko gara. Ez da beharrezkoa ideia landuak izatea, ez eta zuzenak ote diren ziur egotea ere; azken finean, lehenengo ideia-jasa izango da hau. Bakarka pentsatzeko tarte bat hartuko dugu, eta 1-3 ideia idatziko ditugu. Ondoren, sortu diren ideia guztiak taldean partekatuko ditugu eta haiekin mural bat egingo dugu, izenburu hau izango duena: Zer da guretzat paisaia?

Mural hori begien bistan edukiko dugu sekuentzia didaktikoak irauten duen denbora guztian, paisaiari buruz gehiago jakin ahala gure hasierako ideiak nola doazen aldatzen eta aberasten ikusteko.

2. Ezagutu ditzagun paisaian aditu direnen iritziak

Orain, paisaiari buruzko dokumental baten bi zati ikusiko ditugu, eta planteatzen zaizkigun galderei erantzuten saiatuko gara. Bakarka egingo dugu lan gure koadernoan, eta gure erantzunak 3-5 pertsonek osatutako taldetan partekatuko ditugu, gure erantzunak alderatu eta hobetzearren. Gure koadernoa erabiltzea beharrezkoa izango den jarduera guztietan egingo dugun bezala, koadernoa ebaluatzeko errubrika bat erabiliko dugu.

Zehazki, RTVEren El Cuaderno del Viajero dokumental-saileko "La dinĂ¡mica del paisaje" izeneko kapituluaren bi zati ikusiko ditugu.

 

2.1. Bideoaren lehenengo zatia

Hasieratik ikusiko dugu bideoa, kreditu-tituluak agertzen diren arte (2:50), bakarka hobeto, zatia nahi adina aldiz errepikatu ahal izateko.

2.2. Bideoaren bigarren zatia

Bideoa 5:45 minututik 10:10era arte ikusiko dugu, bakarka hobeto, zatia nahi adina aldiz errepikatu ahal izateko.

3. Sekuentzia didaktikoa ezagutuko dugu

Orain, irakaslearen eskutik ezagutuko ditugu sekuentzia didaktikoaren helburua, zereginak eta jarduerak, baita ebaluaziorako erabiliko ditugu irizpideak eta tresnak ere.

Ikasitakoaren Egunerokoa

Sekuentzia didaktiko osoan zehar egingo dugun bezala, ikasitakoaren eguneroko labur bat gehituko diogu gure koadernoari, gure kezkak, aurrerabideak eta zalantzak adierazteko. Orain, gure aurreneko sarraldia egingo dugu egunerokoan.

Sekuentzia didaktiko hau hastean, galdera batzuk egingo dizkiogu gure buruari:

  • Zeintzuk iruditzen zaizkizu garatu behar ditugun ideia garrantzitsuenak? Zer espero dut ikastea sekuentzia didaktiko honetan zehar?
  • Ba al da ulertzen ez dudan ideiarik edo kontzepturik?

Hamar edo hamabost minutu emango ditugu galdera hauei buruz pentsatzen, ondoren gure ondorioak gure egunerokoan idazteko eta, gero, ikasgelan bateratze lana egiteko.